Land Cruiser ist reisefertig. Stani nas pričakujejo…

Plan poti Loka (Slo) - Almaty (Alma Ata) Kazahstan
Plan poti Loka (Slo) – Almaty (Alma Ata) Kazahstan

Zdej pa ni več heca, v soboto 22.6. štartamo proti Alma Ati (Kazahstan). Avto, naš preizkušen Toyota Land Cruiser HZJ 80 (letnik 1996) je od prejšnjih poti rahlo modificiran, v smislu večjega udobja, vize imamo že nalimane v pasošu, letalske karte za nazaj kupljene …

Najprej malo glede viz, če bo še kdo imel željo potovati proti Stanom. Dobi se jih brez kakršnihkoli problemov, samo znebiš se kar nekaj evrov. Ko sem malce spraševal naokrog, kako je kaj s pridobitvijo viz za države Centralne Azije, sem slišal raznorazne zgodbice, da moraš to urejati vsaj pol leta vnaprej in kako je to težko urediti in oh in sploh … ne vsega verjeti, vize za vse države na poti smo uredili v treh tednih. Najprej smo se lotili Kazahstana, ambasada je v Zagrebu, ne potrebuješ nobenega povabilnega pisma (LOI – Letter of Invitation), izpolneš obrazec za pridobitev vize, napišeš na a4 list kratek opis poti, cena 25 EUR za dvojni vstop, oddali v petek, dobili vizo naslednji četrtek.

Vlado in Špela s svojim Land Cruiserjem HZJ 78 potujeta naprej proti Mongoliji in vizo jima je v enem dnevu na ambasadi v Berlinu uredil naš Aljoša – ne potrebuješ nobenega LOI, samo izpolneš obrazec in naslednji dan prideš po vizo (”pis of kejk”), cena 60 EUR (dobiš čez en teden), za izdelavo naslednji dan doplačaš še 40 EUR.

Za Uzbeško vizo je potrebno najprej urediti LOI (imaš kar nekaj agencij, ki to uredijo preko spleta, po priporočilih sem urejal preko Stantours, kontaktna oseba je David, brez problema je bilo urejeno v dveh tednih, cena 31 EUR). Potem pa pokličeš na ambasado na Dunaj, da preveriš če je vse ok s povabilnim pismom in vizo dobiš na Dunaju nalimano v eni uri, cena 80 EUR.

Za Tadžiško vizo smo oddali na dunajski ambasadi isti dan, ko smo dobili uzbeško vizo. Spet ni potrebno imeti LOI, na a4 list napišeš pismo z opisom poti in namenom potovanja, cena 80 EUR, dodatno pa hočejo še 20 EUR za GBAO dovoljenje (dovoljenje za obisk avtonomne regije Kuhistoni Badakšan), kjer poteka Pamir Highway. Možno je dobiti vizo tudi isti dan, vendar je cena dvojna (200 EUR), odločili smo se kar za normalni postopek (dobiš čez en teden).

Kirgizija je edina izmed teh držav, kjer s Slo pasošom ne potrebuješ vize. Tako nam je na koncu ostala samo še ruska viza, dobiš jo brez problema v Ljubljani (cena 35 EUR). Za tranzitno vizo ni potrebno povabilno pismo, samo izpolneš obrazec, edini problem je, da so Rusi dokaj škrti pri številu dni, za tranzit ti dajo ca. 500 km/dan. Sicer ni noben problem urediti tudi turistično vizo, vendar tokrat dejansko potrebujemo samo dva do tri dni za tranzit čez ozemlje RF.

V avtu smo poleg dveh ležišč na podstrehi uredili še eno fiksno ležišče spodaj (Tapetništvo Bokal), dodali nekaj pohištva, rezervoar za vodo, dodatni akumulator, zamenjali gume, amortizerje, avtoservis Koder je naredil en običajni servis z menjavo filtrov, olja, itd. Inox Center Godč je našvasal nekaj dodatnih škatel za prtljago, Miloš 4. pa je priklopu nove prednje reflektorje.

Okvirni plan poti je naslednji: preko Hrvaške, čez Vojvodino čimhitreje priti do Romunije, preko Moldavije v Ukrajino in potem kakšen dan malce morskih užitkov na Krimu. Sledi tranzit preko Rusije: Rostova na Donu, Volgograda in Astrahana v Kazahstan. In potem prva resnejša zadeva, prečkanje uzbeške meje, puščavski Karakalpakstan in Hiva, mesto na svileni poti, kjer načrtujemo spet malo več postanka. Buhara, Samarkand in počasi se začenja Pamir. Pogledati nameravamo Fanske gore v Tadžikistanu, mogoče s kakšnim krajšim trekingom. Nekaj posebnega bo vsekakor vožnja ob afganistanski meji, preko Pamir Hwy M41 s pogledi na sedemtisočake Pik Lenina, Pik Komunizma, visokogorsko jezero Karakol in nekaj prelazi na višini okoli 4500 m. V Kirgiziji se bomo ustavili v Ošu, če bo ponudba ugodna kupili kakšen tepih, pogledali jezero Isik Kol, v planu je obisk baznega tabora pod Khan Tengrijem in najkasneje do 2. avgusta moramo biti v Alma Ati, odkoder odletimo proti domu.

V Alma Ato priletijo Aljoša, Aleksandra in Vid, ki prevzamejo avto in kruzajo po Stanih do konca avgusta. Land Cruiser bo nato verjetno počakal nekaj dni v Alma Ati, parking je že urejen, potem pa moram do zime nazaj po avto in ga pripeljati domov.

Upam, da mi bo uspelo že med potjo prilimati kakšno slikco na tole stran in napisati kakšno je stanje na cesti. Hkrati pa ponovno odpiram stran za komentiranje in se že veselim vaših odzivov …

Land Cruiser od spredaj
Land Cruiser od spredaj
Land Cruiser s strani
Land Cruiser s strani
Land Cruier od zadaj
Land Cruier od zadaj
Central Asia 2013
Central Asia 2013

Recent Entries

2 Odzivov na “Land Cruiser ist reisefertig. Stani nas pričakujejo…”

  1. Miloš pravi:

    Malo pozno,vendar vam od srca želim veliko lepega,norih dogodivščin,predvsem pa ubirajte pot,ki naj bo brez nezgod!!!!Srečno!!
    M 4.

  2. Lojze pravi:

    Miloš hvala … zaenkrat brez problemov. Po 6500 km smo prikruzali v Buharo, Uzbekistan – mesto na svileni poti. Se bom potrudil, da čimprej naložim kakšno fotko … pa pozdrav v loko!!